john deere

Mitől vált a legnépszerűbb traktorrá a John Deere?

A John Deere traktorok márkája a legkelendőbb traktor márka Magyarországon. 1837-ből származik, amikor egy vállalkozó szellemű farmer kitalált egy ekét, hogy megművelje a talajt az illinoisi prérin.

A John Deere egy olyan traktor márka, amely születése óta megtartotta a nevét anélkül, hogy egy új csoport részévé vált volna. Eredetét egy John Deere nevű embernek köszönheti, aki 1804-ben született Rutlandben. A gazdasági válság miatt 1836-ban nyugatra költözött, az Illinois állambeli Grand Detourba. A helyi kovácsműhelyek írnokaként jól megállta a helyét egészen 1837-ig, amikor is önálló kovács lett.

Leleményes kovács lett belőle, aki különféle mezőgazdasági szerszámokat készített és mezőgazdasági javításokat végzett. Illinoisban ezek a szántók könnyen elakadtak. Az új-angliai szántók nem működtek a prérik kemény talaján. John Deere öntisztító kaszát tervezett.

Végül Leonard Andrusszal közösen elkezdett szántókat gyártani, hogy megfeleljen ügyfelei igényeinek. Figyelembe véve a régió strapabíró talajának jellemzőit, gyorsan megsokszorozta az általa gyártott eszközök számát.

Hét évvel később már 10 000 ekét adtak el a gyárából. Alig 21 évesen, 1858-ban fia, Charles Deere vette át a gyárat, egy évtizeddel később pedig megalapították a Deere & Co. céget. 1918-ban lépett be a traktorgyártásba, miután megvásárolta a Waterloo Gasoline Engine Company-t.

A nemzetközi újságok már 1965-ben hirdették a kedvezményes árú egységeket. A John Deere traktorok meredeken emelkednek a hírnév felé. Több mint száz év elteltével még mindig a termelők kedvence. Ma a márka továbbra is ikonikus szerepet tölt be a termelők körében világszerte, miközben tovább növekszik.

A siker titka

A John Deere világszerte naponta 4 millió dollárt fektet kutatásba és fejlesztésbe, ami a termelékenység növekedését, alacsonyabb költségeket, működési hatékonyságot és jobb irányítást eredményez az ügyfelek számára. A mai Big Data és a dolgok internetének korában a vállalat innovatív szoftvereket és távoli kommunikációt integrált a traktorokba, felhőalapú adatkezeléssel, telemetriával és precíziós műveletekkel.

A monitorhoz való távoli hozzáféréssel lehetővé válik a legjobban teljesítő gép felderítése a terepen, és annak konfigurációjának átvitele a többi berendezésre. Egy másik fontos előnye, hogy a kereskedő szakemberei proaktív támogatást nyújtanak, figyelmeztetik őket a lehetséges problémákra, és gyors megoldáshoz vezetik az üzemeltetőket.

Az elmúlt években, és különösen ebben az évben a John Deere új gyártósorokkal, a gyár bővítésével, egy alkatrész-forgalmazó központ, egy képzési központ és egy korszerű laboratórium megnyitásával jelentősen megerősítette a nemzeti ipar iránti elkötelezettségét.

A siker titka minden bizonnyal a minőségben keresendő. Az elmúlt 100 évben a márka arról vált híressé, hogy mindig a legjobbat adja, ugyanakkor nem félt az innovációtól sem. Lehet, hogy olcsóbban is meg lehetne tervezni egy mezőgazdasági gépet, a John Deere azonban mindig a legjobbat akarja nyújtani.

Kapcsolódó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük