Ipari hajtóművek bemutatása
Villanymotorokhoz többféle típusú hajtómű elérhető a piacon. A csigahajtómű az egyik legelterjedtedtebb típusú hajtómű Magyarország, de globálisan is. Az egyik legköltséghatékonyabb megoldás, viszont nagyobb áttételi arányoknál nem a leghatékonyabb típus. Mivel kevés alkatrészbő áll, ezért könnyen lehet nagy mennyiségben gyártani, ami jó hatással az elterjedésére és az árára egyaránt. A csigahajtóműveknél két egymásra merőleges tengely fogazott hajtása jelenti a működés elvét. A csigahajtómű egy hengeres több bekezdéses „csigából” áll és a hozzá kapcsolt csigakeréből (ami egy fogaskerék). A csigakerekes hajtóművekből többféle kivitelű létezik: bemenő tengelyes, behajtó tengelyes, duplacsigás kivitel.
A ferdefogazású másnéven homlokkerekes hajtómű a második leggyakrabban alkalmazott hajtómű típus. Ez a hajtómű típus egyenes kimenetű kivitel, mely a motor tengelyével egyvonalban biztosítja a kapcsolatot a szükséges áttételezés mellett. A homlokkerekes hajtómű függő típusban vagy talpas kivitelben elterjedt. A hajtómű széles körben elterjedésének az oka a csendességnek és kiváló ár/érték aránynak köszönhető. A homlokkerekes hajtómű fogaskerekei ferde fogazásúak és csiszoltak. Általában hőkezelt felületűek Ez a hajtómű típus az egyik leggazdaságosabb megoldás a nagy teljesítményű hajtásokban.
A kúpfogaskerekes szöghajtómű szintén széles körben elterjedt hajtómű típus. A nagyobb teljesítményű hajtóműves motoroknál a pár százalékos hatáfok vesztés is nagy költséggel jár. Ennek a költségnek megtakarítást hatalmas is lehet egy hajtómű teljes élettartama során. A kúpfogaskerekes hajtóművek sajnos az alkatrészei bonyolultságából és magasabb számából adódóan drágábbak, mint a csigahajtóművek ellenben aki hosszútávú és a nap nagy részében működő derékszög kihajtású hajtóműben gondolkodik annak ez a típus a legjobb opció. Ezek a hajtóművek 90 fokos tengelyek összekapcsolására szolgálnak.
Webáruházunkban ezeket a típusokat kínáljuk. Ezek beszerzésében tudunk gyorsan és pénztárcabarát módon segíteni.