Gazdaság,  Hírek

Késlekedések és üres polcok a Co-opnál a kibertámadás után

Az Egyesült Királyságban a Co-op áruházlánc több boltja üres polcokkal néz szembe, miután a cég jelentős kibertámadással küzd, amely megzavarta a friss áruk szállítását. Noha az üzletek nyitva tartanak és működnek, a hétfői és keddi napokon néhány bolt csak készpénzes tranzakciókat tudott elfogadni, de a cég nyilatkozata szerint ezt a problémát már sikerült orvosolniuk. Az incidensről pénteken a BBC-nek nyilatkozva a Co-op elismerte, hogy a támadás következtében „jelentős” mennyiségű vásárlói adat került ellopásra. A Co-op szóvivője elmondta, hogy a szállításokat a „folyamatos, rosszindulatú kísérletek” befolyásolták, amelyek célja a cég rendszereinek hozzáférése volt.

A cég dolgozik azon, hogy minimalizálja a zűrzavart és helyreállítsa a szállítmányokat. „Néhány boltunkban előfordulhat, hogy nem elérhetőek a megszokott termékek, és szeretnénk elnézést kérni tagjainktól és vásárlóinktól, ha ez a helyzet a helyi boltjukban” – mondták. A kibertámadás mögött álló bűnözők állítják, hogy 20 millió ember magánadatait szerezték meg, akik részt vettek a Co-op tagsági programjában, bár a cég ezt a számot nem erősítette meg. A Co-op áprilisi adatai szerint a cég aktív tagsági bázisa 22%-kal nőtt, így 2024-re elérte a 6,2 millió tagot.

A vállalat azt közölte, hogy a weboldalukon tett nyilatkozatuk szerint úgy vélik, hogy csak a tagok személyes adatai, mint például nevek, elérhetőségek és születési dátumok kerültek eltulajdonításra, azonban banki adatok, tranzakciós információk vagy jelszavak nem. A cég arra kérte az ügyfeleket, hogy ha érintettek a folyamatban lévő problémák által, osszák meg tapasztalataikat egy adott linken keresztül.

Shirine Khoury-Haq, a Co-operative Group vezérigazgatója hétfőn elnézést kért a vásárlóktól az adatvédelmi incidens miatt. „Ez nyilvánvalóan rendkívül aggasztó a munkatársaink és tagjaink számára, és nagyon sajnálom, hogy ez megtörtént” – mondta. Hozzátette, hogy a cég komolyan veszi az adatvédelmi kötelezettségeit, különösen mint tagok által birtokolt szervezet.

A Co-op elleni támadás bejelentése mindössze néhány nappal azután történt, hogy a Marks and Spencer is kibertámadás célpontjává vált, amely miatt le kellett állítania az online rendeléseket és több szolgáltatását. Eközben a Harrods is arról számolt be, hogy megpróbálták kibertámadásokkal megtámadni. Az Egyesült Királyság Nemzeti Kibervédelmi Központja figyelmeztetett arra, hogy a bűnözők, akik kibertámadásokat indítanak brit kiskereskedők ellen, IT-segélyszolgálatokat utánozva próbálnak bejutni a szervezetekbe.

A Co-op incidense rávilágít a kiskereskedelmi szektor sebezhetőségére a kibertámadásokkal szemben, amelyek egyre gyakoribbá válnak. Az ilyen támadások nemcsak a cégek működését zavarják meg, hanem jelentős kockázatot jelentenek a vásárlók adatainak biztonságára is. A Co-op és más kiskereskedők számára sürgető feladat, hogy megerősítsék informatikai rendszereiket, és védelmet nyújtsanak a vásárlói adatok számára, miközben a vásárlói bizalom helyreállításán is dolgoznak. A következő hetekben várhatóan több információt kapunk a cég által tett lépésekről és a helyzet rendezéséről.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/cze1eg3z307o

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük