
Nemzeti parkolóplatform a több parkolóapp okozta zűrzavar megszüntetésére
A brit kormány bejelentette, hogy egy új, egységes alkalmazásrendszert vezet be a parkolási díjak megfizetésére, amelynek célja, hogy véget vessen a gépjárművezetők által tapasztalt zűrzavarnak, amikor különböző parkolóhelyekhez különböző alkalmazásokat kell letölteniük. Az új rendszer, amely a Nemzeti Parkolási Platform (NPP) néven ismert, lehetővé teszi, hogy a sofőrök bármelyik nagy parkolási alkalmazást használhassák a parkolási díjak rendezésére, így nem szükséges újabb alkalmazásokat letölteniük minden egyes parkoló esetében. A brit közlekedési minisztérium közlése szerint a platform már próbafázisban van, de mostantól egy iparági szerv kezébe kerül, amelynek feladata a kiterjesztés az Egyesült Királyság területén, azonban csak azok a parkolók és alkalmazás-szolgáltatók csatlakozhatnak a rendszerhez, akik ezt választják.
A motorosok érdekvédelmi szervezete, a RAC, üdvözölte a kezdeményezést, ugyanakkor hangsúlyozták, hogy a rendszer szélesebb körű bevezetésére van szükség ahhoz, hogy valódi különbséget tegyen a sofőrök életében. Rod Dennis, a RAC vezető politikai tisztviselője elmondta, hogy a gépjármű parkolásának megfizetése minden sofőr számára az egyik legegyszerűbb feladatnak kellene lennie, de az utóbbi években a helyzet sokkal bonyolultabbá vált. „Ha a Nemzeti Parkolási Platform bevezetése megszünteti ezt a kellemetlenséget, akkor az határozottan üdvözlendő lépés” – tette hozzá. A kulcs azonban az lesz, hogy minél több parkolóüzemeltető csatlakozzon a rendszerhez.
Az NPP keretein belül a sofőrök bármelyik nagyobb parkolási alkalmazást használhatják olyan parkolókban, amelyek csatlakoztak a programhoz. Például egy olyan parkoló, amely a Ringo alkalmazást használja, az JustPark alkalmazásból érkező kifizetéseket is elfogad. A kormány közlése szerint ez véget vet a különböző alkalmazások letöltésére irányuló zűrzavarnak, és rugalmasabb parkolási élményt biztosít a felhasználók számára. A próbafázis során, amely tíz angliai helyi hatóságot érintett, több mint félmillió tranzakciót regisztráltak. A kormány azt ígérte, hogy a közeljövőben további helyi hatóságokat vonnak be a programba.
Az NPP működtetését most a Brit Parkolási Szövetség (BPA) vette át, amely a parkolási szektor érdekeit képviseli. Andrew Pester, a BPA vezetője hangsúlyozta, hogy a ma bejelentett lépés hat évnyi elkötelezett munka eredménye, amelynek célja a parkolási díjak megfizetésének egyszerűsítése volt. A BPA már a kezdetektől fogva támogatta a Nemzeti Parkolási Platformot, így örömmel fogadták az új fejleményeket.
Bár a BPA átvette a platform működtetésének költségeit a kormánytól, azt állítják, hogy ez nem vezet magasabb díjakhoz a sofőrök számára. „Ha valami, ez inkább az szolgáltatók közötti verseny fokozódását eredményezi. Nem számítunk a parkolási díjak emelkedésére” – nyilatkozta a BBC Newsnak egy szóvivő.
A Kingswood-i vállalkozók máris tapasztalják a bevételeik csökkenését a parkolási díjak bevezetése óta. Közben egy találkozóval foglalkozó cég tagadta a felelősséget, miután egy ügyfél autóját súlyos baleset érte. Továbbá, a parkolási díjak emelkedése és a parkolók korai zárása is szóba került, hogy kezelni tudják a forgalmat egy népszerű tengerparti helyszínen. Az új parkoló bevezetése is része a rendszernek, hogy biztosítsák a folyamatosságot. A Southern Water közölte, hogy előrehaladást értek el a szivárgás helyének behatárolásában.

